Sprzedaż

  • by



Poniedziałek!

Czy to dobry czas na dzwonienie do klientów?

Zwykle w poniedziałki wszyscy jak zombie wracamy do pracy. Poranki bywają ciężkie, spotkania wewnętrzne, zaległe tematy do ogarnięcia.

Istna gorączka!

Więc czy i kiedy dręczyć klientów telefonami?

Mam spojrzenia na ten temat:

Utarło się, w światku Cold Callingu, że najlepszymi dniami na dzwonienie do klientów na zimno jest środa i czwartek, ponieważ poniedziałek i wtorek ludzie są obłożeni pracą, a w piątek myślą już tylko o weekendzie.

Czy się to sprawdza?

Sami oceńcie…

  • Jeb Blunt w swojej książce „Fanatyczne poszukiwania klientów” mówi, że nie ma najlepszej pory na dzwonienie. W rezultacie zawsze przeszkadzamy naszemu klientowi, bez względu na to, czy ma ważne spotkanie czy akurat parzy sobie kawę.
  • Zawsze telefon jest „nie w czas”.
  • Teoria Briana Tracy „Zjedz tę żabę” pokazuje, że najlepiej nasze najbardziej wymagające, czasochłonne lub wręcz znienawidzone zajęcia wykonywać z samego rana. Wtedy rzucamy z siebie ciężar tego obowiązku i nasz dzień staje się o wiele bardziej efektywny i płodny w realizację wielu ważnych zadań.
  • Nasza krzywa wydajności dobowej, pokazuje, że najbardziej efektywnie jesteśmy między mniej więcej 9:00-12:00 (należy uwzględnić kiedy się budzimy i kiedy zaczynamy pracę – w tym modelu godzina „0” funkcjonowania przypada na 7:00). Kolejny niewielki wzrost wydajności zaczyna się popołudniu między 16:00-20:00.

Lecz…

Śmiem twierdzić, że w tych godzinach już niewielu z nas myśli o pracy.